2020 m lapkričio 19 d. Šalies pedagogams buvo surengtas ilgalaikės programos „Socialinių emocinių kompetencijų ugdymas“ šešių valandų trukmės nuotolinis seminaras – „Konfliktai ir galimi jų sprendimo būdai pedagogo darbe. „Koučerio“ ir mediatoriaus vaidmuo konfliktinėse situacijose“.

 

Seminarą vedė: G. Šiaučiulytė, Irma Rimkevičienė ir M. Gaurilčikienė.

 

SEMINARAS ŠALIES PADAGOGAMS: „KONFLIKTAI IR GALIMI JŲ SPRENDIMO BŪDAI PEDAGOGO DARBE. KOUČERIO IR MEDIATORIAUS VAIDMUO KONFLIKTINĖSE SITUACIJOSE"

      Lapkričio 19 d. Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centras šalies pedagogams organizavo 6 val. trukmės nuotolinį ilgalaikės programos „Socialinių emocinių kompetencijų ugdymas" seminarą. Seminaras parengtas atsižvelgiant į šių dienų aktualijas – „Konfliktai ir galimi jų sprendimo būdai pedagogo darbe. Koučerio ir mediatoriaus vaidmuo konfliktinėse situacijose". 

     Vienas iš seminaro tikslų – atlikti gerosios patirties sklaidą vykdant Erasmus+K1 projektą „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos", po mobilumo veiklos Italijoje, Romoje „Couching'as, lyderystė ir motyvacija", sudarant sąlygas mokytojams ir klasių vadovams įgyti teorinių žinių ir praktinių gebėjimų, leisiančių jiems suprasti, kokie gali būti įmanomi įvairių konfliktinių situacijų sprendimo būdai, kaip gali būti pritaikomi SEU mokymai, kuo gali būti naudingas couching'as ir koks yra mentoriaus vaidmuo susiduriant su bendravimo problemomis mokykloje. 

     Lietuvių kalbos terminologijos žodynas „konfliktą" apibrėžia kaip priešingų interesų ar jų reiškėjų susidūrimą, susikirtimą, sankirtį. Mokykla yra viena svarbiausių žmogaus socializacijos institucijų, kurioje vaikai bendraudami su kitais išmoksta įvairių elgesio modelių. Konfliktai tarp mokinių ir mokytojų – neišvengiami ir tai pripažinus, svarbu mokytis ieškoti jų sprendimo būdų bei ugdyti bendradarbiavimo kultūrą. Ši problema aktuali tuo, kad mokymosi procese konfliktinės situacijos ne tik trukdo, kai pedagogai pasirenka netinkamą sprendimo būdą, bet tai savo ruožtu suteikia neigiamą atspalvį tolesniam bendravimui. 

     Seminaro metu dalyviai išgirdo apie tai, kas yra svarbiausia sprendžiant konfliktus. Dalinosi savo asmenine patirtimi, gvildeno realias konfliktines situacijas, jas aptarė, analizavo ir diskutavo, kokie būtų galimi sprendimo būdai ir kaip, dirbant pedagoginį darbą, praktiškai pritaikomi SEU mokymai. Jų vieni pagrindinių tikslų yra ugdyti socialinį emocinį raštingumą, apimantį asmeninio ir tarpasmeninio EQ lavinimo sritis, tokias kaip: savimonė, atsakingas sprendimų priėmimas, tarpusavio santykiai, socialinis sąmoningumas, savitvarda. Dalyviai taip pat mokėsi, kaip įtvirtinti ugdytojo lankstumo nuostatą, ugdant gebėjimus, padedančius kurti motyvuojantį mikroklimatą bei taikant ugdančiojo konsultavimo principus kasdienėje ugdymo ir socialinės veiklos praktikoje. Taip pat stiprino gebėjimą reflektuoti savo, kaip profesionalo, veiklą išlaikant produktyvų, adekvatų, pagarba bei pasitikėjimu grįstą, asmeninį – profesinį ryšį. Seminaro metu dalyviai sužinojo, kuo gali būti naudingas couching'as ir koks yra mentoriaus vaidmuo susiduriant su bendravimo problemomis mokykloje. 

    Šalies pedagogai seminare tobulino savo dalykines, socialines emocines bei komunikacines kompetencijas. Gebėjo objektyviai pažvelgti į konfliktines situacijas, taip pat pasitelkiant įvairius metodus, rasti tinkamus konfliktinių situacijų sprendimo būdus. Plėtojo bendravimo ir bendradarbiavimo bei profesines nuostatas, siekiant keistis ir tobulinti savo pedagoginę praktiką. 

     Seminarą vedė lektorės: Monika Gaurilčikienė, Šiaulių „Romuvos" progimnazijos anglų kalbos vyr. mokytoja, Irma Rimkevičienė, Šiaulių „Romuvos" progimnazijos neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja, muzikos vyr. mokytoja, Greta Šiaučiulytė, Šiaulių „Romuvos" progimnazijos socialinė pedagogė.

 

Progimnazijos anglų k. mokytoja M. Gaurilčikienė 



ŠIAULIŲ “ROMUVOS” PROGIMNAZIJOS KOMANDA DALYVAVO ERASMUS+KA1 PROJEKTO “ĮGALINTAS IR INOVATYVUS VALDYMAS: NUO VIENO ŽMOGAUS IKI VISOS MOKYKLOS POŽIŪRIO KAITOS” MOKYMUOSE

2021m. gegužės 11-14 dienomis Šiaulių “Romuvos” progimnazijos komanda dalyvavo Erasmus+KA1 projekto “Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos” nuotoliniuose mokymuose: “School Leadership and Educational Innovation”, kuriuos vedė lektorius iš Italijos Alessandro Gariano.

Vienas iš mokymų tikslų buvo susipažinti su pagrindiniais klausimais, susijusiais su naujovėmis švietimo srityje ir mokyklų lyderyste, atsižvelgiant į derinamą, apverstą ir bendradarbiavimo mokymą. Be to, suprasti, ištirti ir įkvėpti įvairius ir novatoriškus metodus bei priemones, skatinančius mokyklos lyderystę ir naujoves. Taip pat, parengti ir vykdyti konkrečius mokyklų lyderystės ir švietimo naujovių projektus, skatinti Europos mokyklų, mokytojų ir mokyklos specialistų bendravimą ir bendradarbiavimą, partnerystę ir keitimąsi gerąja patirtimi bei idėjomis.

Pirmąją mokymų dieną vyko dalyvių bei organizatorių prisistatymas, kuris padėjo geriau pažinti vieniems kitus ir lengviau įsitraukti į mokymų veiklas. Taip pat, buvo pristatytos pagrindinės kompetencijos ir aptarti mokymuisi reikalingi įgūdžiai XXI amžiuje. Mokymų organizatoriai ir dalyviai dalijosi gerąja patirtimi apie bendradarbiavimą mokant ir mokantis, mišraus mokymosi bei apverstos klasės metodus.

Antroji diena prasidėjo aptariant įvairias naujoves apie neformalųjį švietimą ir mokymąsi lauke. Buvo pristatytos naujausios IT priemonės, virtualios svetainės ir skaitmeniniai įrankiai, kuriuos galima panaudoti mišraus mokymosi metu, siekiant skatinti mokyklos lyderystę. Mokymų dalyviai buvo supažindinti su interaktyviomis mokymų aplinkomis, tokiomis kaip “Google Classroom”, “Edmodo”. Taip pat, mokymų metu dalyviai turėjo galimybę išbandyti skaitmeninį video pamokų kūrimo įrankį “Edpuzzle”, prezentacijų kūrimo įrankius “Quizlet”, “Blendspace” ir kt.

Trečiąją dieną projekto dalyviai mokėsi ir diskutavo apie neformalaus švietimo strategijas. Buvo pateikti teoriniai ir praktiniai metodai, kaip suderinti formalaus ir neformalaus švietimo idėjas pamokoje. Pateikti pamokų, užsiėmimų kūrimo pavyzdžiai, kaip galima organizuoti pamokas atvirose erdvėse, kad visi pamokos (užsiėmimo) dalyviai būtų įtraukti į bendras veiklas. Siūloma organizuoti debatus, protmūšius, kelti probleminius klausimus, bendrauti ir bendradarbiauti su kolegomis tam, kad mokymo(si) procese būtų pasiekti patys geriausi rezultatai.

Paskutiniąją dieną mokymų dalyviai buvo supažindinti su projekto planavimo ir vykdymo strategijomis, galimų problemų analizėmis bei jų sprendimo būdais. Apžvelgta projekto “Erasmus +” atvejo analizė, pateikti praktiniai patarimai, kaip pradėti, įsitraukti bei įtraukti kitus projekto dalyvius bendradarbiauti kartu. Dalyviai turėjo galimybę sukurti projekto modelį, pasidalinti savo įžvalgomis, idėjomis ir pastebėjimais.

“Romuvos” progimnazijos komanda visų mokymų metu tobulino komunikavimo, dalykines, socialines ir asmenines kompetencijas. Gilino IKT įrankių panaudojimo praktinius įgūdžius siekiant kurti palankius mokymo(si) modelius. Gerino lyderystės, tarpusavio bendradarbiavimo ir projektų vadybos žinias. Stengėsi iššūkius ir kilusias problemas paversti profesinio tobulinimo galimybėmis.

 

 Straipsnio autorė I. Gailienė


Gegužės 14-18 dienomis progimnazijos administracijos atstovės: Edita Puzarienė,  progimnazijos pradinio ugdymo skyriaus vedėja, anglų kalbos mokytoja metodininkė; Irena Akmenskienė, progimnazijos pagrindinio ugdymo skyriaus vedėja, rusų kalbos mokytoja metodininkė; Stanislava Prazauskienė, progimnazijos direktorė bei anglų kalbos mokytoja Indrė Gailienė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Monika Gaurilčikienė dalyvavo nuotoliniuose mokymuose "School Leadership and Educational Innovation" kurious vedė lektorius iš Ispanijos Alessandro Gariano.

 

 


ŠIAULIŲ „ROMUVOS” PROGIMNAZIJOS PEDAGOGAI ERASMUS+KA1 PROJEKTE „ĮGALINTAS IR INOVATYVUS VALDYMAS: NUO VIENO ŽMOGAUS IKI VISOS MOKYKLOS POŽIŪRIO KAITOS”

            Šiaulių Romuvos” progimnazijos pedagogų komanda dalyvauja Erasmus+KA1 projekte „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos”. Dalyvavimo projekte tikslas - tobulinant lyderių vadybines kompetencijas siekti organizacijos veiklos kokybės bei kaitos, pritaikant inovatyvias grupių valdymo strategijas.

2022 m. sausio 24 - 28 dienomis Ispanijoje, Malagos mieste, vykę tarptautiniai mokymai „Team Leading in Education” prasidėjo organizacijų, dalyvių bei šeimininkų prisistatymu, kuris padėjo geriau pažinti vieniems kitus ir lengviau įsitraukti į numatytas veiklas.

„iDevelop“ organizacijos lektorė Iris Gonzalez pristatė pagrindines produktyvių lyderių kompetencijas ir komandinei lyderystei reikalingus įgūdžius. Mokymų organizatoriai ir dalyviai dalijosi gerąja patirtimi dirbant individualiai ir komandoje.

Antroji diena prasidėjo aptariant, ko reikia geram lyderiui, tvarios komandos formavimui ir vadovavimui jai. Buvo diskutuojama apie komunikacijos ir motyvacijos svarbą, kuriant tvirtą komandą, pristatyti gero lyderio profilio aprašymai, vadovavimo stiliai produktyviam komandos valdymui, efektyvaus vadovavimo vertybinės nuostatos, stimuliuojančios požiūrio kaitą.

Trečiąją dieną projekto dalyviams buvo pristatytos keturios komandos narių motyvacijos rūšys, svarbios renkantis motyvacijos metodą pagal komandos formavimo tikslą. Išsiaiškinti Belbino metodai ir kaip tinkamai jais vadovautis, kiek svarbus yra kiekvieno komandos nario vaidmuo bei jo gebėjimas mąstyti apie tai, kas yra geriausia komandos vadovui. Buvo gilintasi į įpročių valdymą, motyvacinio pokalbio prasmę ir įtaką, būdus, kaip pritaikyti kiekvieną motyvacijos priemonių tipą atsižvelgiant į skirtingas situacijas. Taip pat buvo pateikti teoriniai ir išbandyti praktiniai metodai kaip moderuoti pokalbius vadovaujant komandai, pristatyti pagrindiniai koučingo principai grupės valdymo srityje. Lektorė pateikė pavyzdžių apie balso moduliaciją kaip svarbią priemonę. Vėliau vyko diskusija: „Ta pati žinutė - dvi skirtingos interpretacijos: vadovai prieš lyderį“. Buvo apžvelgti Golemano lyderystės stiliai.

Kitą mokymų dieną Romuvos” progimnazijos ir Kroatijos Varaždino darželio pedagogų komandos dalyvavo debatuose tema: „Kokį vaidmenį mes turime atlikti konkrečiose situacijose?“, kurių metų buvo siekiama atsakyti į klausimus, kiek kiekvienos geros komandos narys gali sau leisti būti lankstus, kaip ir kur geram lyderiui atrasti motyvacijos, ko reikia, kad galėtų produktyviai motyvuoti kitus, juos paveikti ir nukreipti tinkama linkme, kiek svarbi yra finansinė ir/ar nefinansinė motyvacija, kaip pastebėti lyderių potencialą savo komandoje, išgirsti kiekvieną jos narį, kaip gebėti daryti įtaką kolektyve tiems, kurie nenori keistis.

 Paskutiniąją mokymų dieną buvo aptarti grįžtamojo ryšio metodai, svarba, apžvelgti grįžtamojo ryšio, koučingo ir motyvacinio pokalbio skirtumai ir kiekvieno jų privalumai bei taikymo galimybės sudėtingose situacijose, įpročio, nuomonės ir įsitikinimų galia.

„Romuvos” progimnazijos komanda visų mokymų metu tobulino komunikavimo, dalykines, socialines bei asmenines kompetencijas. Plėtojo stiprios lyderystės, geros komandos kūrimo, tarpusavio bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, atliko praktines užduotis, rengė rekomendacijas komandiniam darbui, stengėsi iššūkius ir kilusias problemas paversti profesinio tobulinimo galimybėmis.

Dalyvavimas projekte Erasmus+KA1 projekto Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos” skatina Europos mokyklų, mokytojų ir mokyklos specialistų bendravimą ir bendradarbiavimą, partnerystę ir keitimąsi gerąja patirtimi bei idėjomis, veda organizaciją tobulėjimo link.

  Straipsnio autorės Lina Senkuvienė ir Monika Gaurilčikienė



Įgalintas ir inovatyvus valdymas

2022 m. vasario mėnesį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos vadovų komanda dalyvavo tarptautinio Erasmus+ projekto „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos“ (Nr. 2019-1-LT01-KA101-060367) mokymuose “Education Management and School Leadership” Italijoje, o informacinių technologijų mokytoja, metodinės tarybos pirmininkė,  Rita Nemanienė bei anglų kalbos mokytoja Jovita Rubienė tobulino mokyklų komandų valdymo kompetencijas Graikijoje.

Mokymų metu buvo siekiama, kad mokyklų vadovai įgytų žinių apie strateginį mokyklos valdymą, plėtotų supratimą apie lyderių ir komandos vaidmenį švietimo vadybos lygmenyje, padidintų bendradarbiavimo galimybes tarptautiniu mastu, patobulintų vadybinius, socialinius ir užsienio kalbų įgūdžius.

Mokymuose taikomi šiuolaikiniai metodai, orientuoti į lyderiui būtinų kompetencijų ugdymą. Progimnazijos vadovų komanda dalyvavo įtraukiančiose paskaitose, supervizijose, analizavo pateiktus pavyzdžius, įsitraukė į grupinį ir individualų darbą, dalyvavo simuliaciniuose vadybos žaidimuose, atliko atvejo analizes. Mokymų savaitės metu progimnazijos direktorė Stanislava Prazauskienė, pradinio ugdymo skyriaus vedėja Edita Puzarienė ir pagrindinio ugdymo skyriaus vedėja Irena Akmenskienė turėjo galimybę pristatyti savo mokymo įstaigą ir užmegzti ryšius su kitomis mokyklomis ateities bendradarbiavimui. Mokymų metu buvo išanalizuoti mokyklų poreikiai ir aptarti įsivertinimo rezultatai, dalyvaujančių mokyklų vadovai teikė pasiūlymus aptariamos mokyklos veiklai tobulinti. Buvo aptartas strateginis planavimas ir išteklių valdymas, trumpalaikis ir ilgalaikis planavimas, tobulinimo planai, jaunų specialistų pritraukimas ir įdarbinimas bei įvairių šalių patirtys, sprendžiant iškilusias problemas. Vadovų komanda mokėsi atpažinti švietimo lyderių stilius, gilinosi į koučerių ir mentorystės metodus bei susipažino su darbuotojų motyvavimo ir produktyvumo kėlimo metodais. Mokymų metu buvo kalbama apie efektyvias tėvų ir mokytojų bendradarbiavimo formas, pasidalinta gerąja patirtimi apie žmogiškųjų išteklių valdymą, diegiamo kokybės vadybos modelio tobulinimą.

Tarptautiniuose mokymuose “Education Management and School Leadership“ mokytojų komanda įgijo naujų žinių ir įgūdžių dviejose srityse: skaitmeninių aplinkų naudojimas ugdymo procese bei švietimo vadyba. Praktiniuose užsiėmimuose buvo nagrinėjami aktyvūs mokymo metodai bei efektyvus jų panaudojimas, organizuojant ugdymo veiklas ne tik klasėse bet ir kitose erdvėse. Mokymų metu buvo nagrinėjamos situacijos: kaip sprendžiamos elgesio problemos mokykloje, kokie vadybiniai sprendimai priimami, buvo dalinamasi gerąja patirtimi. Pedagogai praktiškai išbandė kaip efektyviai taikyti krizių valdymo strategijas, krizių sprendimų būdus klasės lygmenyje, kaip sukurti palankų klasės mikroklimatą, įtraukiant tėvus bei kitus mokyklos bendruomenės narius. Mokymų metu mokytojos, grupių vadovės taikys įgytas žinias mokyklos tarybos, darbo grupių, metodinių grupių veiklai tobulinti. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos bendruomenės laukia nauji pokyčiai visose ugdymo ir lyderystės srityse.

 

Įgalintas ir inovatyvus valdymas priklauso nuo kiekvieno žmogaus ir visos mokyklos požiūrio kaitos.



Tarptautinė konferencija „Skaitmeniniai pokyčiai ir inovatyvūs sprendimai“


Seminaras „Medijų kūrimo programų panaudojimas hibridiniame ugdyme“

Balandžio 19 dieną, Šiaulių „Romuvos" progimnazijoje vyko ,,Medijų kūrimo programų panaudojimas hibridiniame ugdyme" seminaras. Seminaro metu anglų kalbos mokytoja Jovita Rubienė, IT mokytoja Rita Nemanienė ir pradinių klasių mokytoja Laura Palivonienė dalinosi įgytomis žiniomis vykdant tarptautinius Erasmus+ projektus.
Mokymų metu lektorės supažindino dalyvius su medijų kūrimo programų panaudojimu hibridiniame ugdyme, mokinių kūrybiškumo skatinimo galimybėmis į ugdymo procesą įtraukiant komiksų kūrimo programas, aptarė 3D virtualios realybės turinio kūrimo integravimą į ilgalaikius integruotus projektus.
Sklandžiam hibridiniam mokymui užtikrinti - kai ugdymo proceso metu lygiagrečiai vyksta kontaktinis ir nuotolinis mokymas, seminaro organizatorės dalinosi mobilaus roboto SWIVL bei hibridinės klasės galimybėmis.
Pedagogams buvo sudarytos sąlygos įgyti žinių ir praktinių gebėjimų, leisiančių efektyviau organizuoti hibridinio ugdymo veiklas.